Direktlänk till inlägg 15 december 2010

Min dag...

Av Javiera - 15 december 2010 21:17

Ska skriva lite om hur min dag såg ut idag, tänkte att de kan va ett trevligt litet första inlägg...


Vaknade som vanligt kl 9.35, kan aldrig sova längre än så nuförtiden..

Gick upp och gjorde iordning 3 rostade med ost och jordgubbsmarmelad..MUMS!!

Sen fastnade jag framför datorn.

Har börjat kolla på MTVs Teen Mom som handlar om just D tonårsmammor i amerika och deras vardagsproblem. Gråter som ett barn till varje avsnitt och Johan blir helt galen på mig för att jag sitter och glor på "skitproggram" hela dagarna!


Sanningen är att han har rätt, jag har blivit sååå jävla lat på sistonde och planerar i stort sätt mina lediga dagar efter tv tablån och tv streeming sidor på nätet!!


Inte en chans att jag går utanför dörren på en promenad när jag har det så mkt mysigare i soffan med en burk pepparkakor och en skål mandariner!


Fast att halsbrännan dödar mig kan jag inte vara utan peppisar och mandariner, varvar med halsbränne tabletter dessutom.


Jag vet att jag egentigen borde träna eller röra på mig på något sätt men jag har verkligen ingen motivation till något.... hmmm va ska man ta sig till....???


Jag jobbar i vanliga fall som undersköterska på en rätt tung demens avdelning och i nuläget är jag halvt sjukskriven då ryggen inte pallar mer. Detta leder ju till ännu mer soffliggande!!


Idag låg jag i varje fall bara till kl 16 eftersom det var dags för ännu ett besök hos bm. Vanliga kontroller togs och jag ligger bra till i både järn och socker. Malcoms hjärta låter finnemang och allt växer på som det ska.

Är dock lite nervös att han ska bli för stor då ja bara äter och äter och inte rör på mig. Det blir heller inte bättre av att veta att båda Johans grabbar vägde långt över 4 kg när de föddes!

AUTCHH säger ja bara!!!!!!


Fan för bra tv och god mat, det förstör mitt liv!  


 

 
 
Ingen bild

Tatiana

16 december 2010 09:11

Por lo menos tränar du dina fingrar på tangentbordet!!!

Kramisar din älskade mor.

Javiera

16 december 2010 10:07

Hahaha jaaa visst det är ju iallafall nån form av träning!

 
Ingen bild

Michaela

16 december 2010 21:42

Unna dig lite vila nu sen blir det svårare! Johan vägde också över 4 kg så du vet!!! Du är en otroligt vacker blivande mamma o jag tror faktiskt att det är just pepparkakor o mandarinerna har gjort det. Klappa lilla Malcom från farmor. Kram på er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Javiera - 22 april 2012 21:40

Goder Afton!Vill börja med att säga att ni får ha överseende med att jag älskar att påbörja 1miljon olika projekt på en och samma gång, vilket oftast resulterar i att jag väldigt sällan avslutar dem :SJag har alla intentioner i världen men det går of...

Av Javiera - 19 april 2012 03:18

Detta är min berättelse om hur det är att leva med ett osynligt handikapp och hur jag fått vardagen att fungera för mig och min familj. Där den ena dagen aldrig är den andra lik och hur jag hållt mig ombord på berg och dal banan, trots stormvindar, ...

Av Javiera - 18 december 2010 14:36


Igår hann ja inte blogga så mkt jag och min underbaraste var nämligen på musikal. Vi va och kolla på cub 27 på maxim teatern. En jävla bra föreställning va det minsann!      Föreställningen va en tidig julklapp till min underbaraste som va he...

Av Javiera - 16 december 2010 18:24


Måste bara säga att jag haft en rätt mysig dag trots allt... Mötte upp lilla mamis på nacka forum och vi gick runt och kolla klappar och åt en mysig lunch ihop... Jag älskar min lilla mamma som vet va hon ska säga/göra för att få en att må bra oc...

Av Javiera - 16 december 2010 18:15

Blir såååå jävla trött på all byråkrati! Har ju sedan 18 nov varit halvt sjukskriven och ha fortfarande ej fått nå svar från fk om jag är bevilljad sjukpenning eller inte. Nu har jag suttit i telefon kö i 35 min!!!! Och inte fan blev ja klokare...

Presentation


1 år och en jäkla massa djupa andetag senare....

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lilla Malcom


Ovido - Quiz & Flashcards